Bra att veta
Får jag ta med min väska?
Ryggsäckar, väskor och påsar större än 30 x 20 cm. (ca. ett A4-ark) samt större ytterkläder får inte tas med in i salongen.
Vart går jag inför en föreställning?
En timme innan föreställningens start öppnas dörrarna till teatern. Det finns gott om plats i foajén för att hålla avstånd till andra sällskap. Salongen öppnar 15 minuter innan föreställningen börjar.
Kommer det att serveras förtäring och dryck?
Välkommen till foajébaren som öppnar 1h innan föreställningen börjar. Här serverar Culise enklare mat och dryck som du kan njuta av innan föreställningen eller i pausen.
Vad gör jag om jag känner mig sjuk?
Om du känner dig sjuk eller har symtom på sjukdom är det viktigt att du stannar hemma. Du har rätt att vid två tillfällen byta din biljett om du skulle få förhinder vid bokat datum. För byte, logga in på ”Mina sidor” i övre menyraden och välj ”Byt biljett”. Observera att bytet måste ske senast en (1) dag innan föreställningen.
Finns det hörslinga?
På Storan finns en hörslinga. Hörslingan är tillgänglig för dig som har nedsatt hörsel och vill förstärka ljudet från scenen med hjälp av hörlurar, eller för dig som har egen hörapparat. Om du vill använda dig av vår nya hörslinga rekommenderar vi att du kommer i god tid till föreställningen så att du i lugn och ro kan prova utrustningen. Vänd dig till en av våra foajévärdar så hjälper de gärna till.
Återkoppla gärna till oss efter föreställningen om hur du upplevde ljudet.
Garderob
Det finns garderober både i Lillans och i Storans foajé. De låses med myntinkast, så ta med dig en tia (den får du tillbaka). Inga ytterkläder får tas med in i salongen.
Fotografering
Av upphovsrättsliga skäl är all form av fotografering, film- och ljudupptagning otillåten.
Mobiltelefon
Telefonen ska vara helt avstängd eftersom det annars finns risk att den stör all teknisk utrustning.
Sen ankomst
För publikens, skådespelarnas och din egen skull är det viktigt att komma i tid. Om du skulle bli sen ta kontakt med någon av våra publikvärdar. Du kan bli insläppt i en eventuell paus.
Köpa biljetter
Välj den föreställning du vill köpa biljetter till och klicka sedan på ”Välj datum”. Varje speldatum har en egen biljettlänk. Det går även bra att köpa dina biljetter på Dunkers kulturhus och Väla infocenter.
Kontantfritt
Från och med den 1 mars är vi kontantfria på Helsingborgs stadsteater. Det går utmärkt att betala med Swish eller kort.
Vid inställt evenemang
I möjligaste mån kontaktar vi dem som har köpt biljett till en föreställning som är inställd. Du som kund ansvarar själv för att kontrollera att evenemanget inte är inställt eller flyttat. Om ett evenemang ställs in har du rätt att byta din biljett till ett annat datum eller få pengarna tillbaka. Har du köpt dina biljetter på webben får du automatiskt tillbaka dina pengar till det bankkonto som användes vid köpet.
Har du köpt dina biljetter i vår biljettkassa eller via något av våra biljettombud tar du kontakt med inköpsstället, ta med dig dina biljetter och bankkort för kreditering. Ditt byte till ny föreställning eller återköp skall ske inom två veckor.
Vid inställt evenemang återbetalas ej service- och distributionsavgifter. Eventuella merkostnader för resa, logi etcetera ersätts ej av arrangören eller spelplatsen.
Kontaktuppgifter till biljettkassan
Telefon: 042-106810
Email: ombud@helsingborg.se