fbpx
Bra att veta

Bra att veta

Får jag ta med min väska?

Den 1 november beslutade Polismyndigheten om totalt väskförbud på större evenemang. Läs mer om väskförbudet på polisen.se. För mer information inför just ditt besök, vänligen se ”Bra att veta” under respektive evenemang/konsert/föreställning.

Vart går jag inför en föreställning?
En timme innan föreställningens start öppnas dörrarna till teatern. Det finns gott om plats i foajén för att hålla avstånd till andra sällskap. Salongen öppnar 15 minuter innan föreställningen börjar.

Kommer det att serveras förtäring och dryck?
Lättare förtäring, snacks och dryck finns till försäljning innan föreställningen och under pausen, medan vin och öl endast serveras i pausen.

Vad gör jag om jag känner mig sjuk?
Om du känner dig sjuk eller har symtom på sjukdom är det viktigt att du stannar hemma. Du har rätt att vid två tillfällen byta din biljett om du skulle få förhinder vid bokat datum. För byte, logga in på ”Mina sidor” i övre menyraden och välj ”Byt biljett”. Observera att bytet måste ske senast en (1) dag innan föreställningen.

Garderob
Det finns garderober i både Lillans och Storans foajé. Garderoberna har myntinkast och polett finns att låna på plats. Inga ytterkläder får tas med in i salongen.

Fotografering
Av upphovsrättsliga skäl är all form av fotografering, film- och ljudupptagning otillåten.

Mobiltelefon
Telefonen ska vara helt avstängd eftersom det annars finns risk att den stör all teknisk utrustning.

Sen ankomst
För publikens, skådespelarnas och din egen skull är det viktigt att komma i tid. Om du skulle bli sen ta kontakt med någon av våra publikvärdar. Du kan bli insläppt i en eventuell paus.

Köpa biljetter
Välj den föreställning du vill köpa biljetter till och klicka sedan på ”Välj datum”. Varje speldatum har en egen biljettlänk. Det går även bra att köpa dina biljetter i biljettkassan på Stadsteatern och Dunkers kulturhus.

Vid inställt evenemang
I möjligaste mån kontaktar vi dem som har köpt biljett till en föreställning som är inställd. Du som kund ansvarar själv för att kontrollera att evenemanget inte är inställt eller flyttat. Om ett evenemang ställs in har du rätt att byta din biljett till ett annat datum eller få pengarna tillbaka. Har du köpt dina biljetter på webben får du automatiskt tillbaka dina pengar till det bankkonto som användes vid köpet.

Har du köpt dina biljetter i vår biljettkassa eller via något av våra biljettombud tar du kontakt med inköpsstället, ta med dig dina biljetter och bankkort för kreditering. Ditt byte till ny föreställning eller återköp skall ske inom två veckor.

Vid inställt evenemang återbetalas ej service- och distributionsavgifter. Eventuella merkostnader för resa, logi etcetera ersätts ej av arrangören eller spelplatsen.

Kontaktuppgifter till biljettkassan
Telefon: 042-106810
Email: ombud@helsingborg.se