Byte av biljettsystem
Den 17 maj bytte vi biljettsystem. Här har vi samlat information om hur det påverkar dig som är kund hos oss.
Vad händer med mitt nuvarande presentkort?
Alla presentkort som är köpta i det gamla biljettsystemet gäller även i vårt nya biljettsystem.
Behöver jag skapa ett nytt konto under ”mina sidor” för att se min historik och inköpta biljetter?
Ja, du behöver skapa ett nytt konto i det nya biljettsystemet TIX. Om du sedan tidigare har köpt biljetter som du vill få åtkomst till är det viktigt att du använder samma e-postadress som du bokat biljetterna med, när du skapar ditt konto.
Vad händer om jag skapar ett konto med en ny e-postadress?
Om du vid skapandet av ditt konto använder en ny e-postadress, kommer du inte komma åt dina redan inköpta biljetter och historik på ditt konto under ”Mina sidor”.
Var hittar jag mitt konto och ”mina sidor” i det nya biljettsystemet?
Du hittar "mina sidor" genom följande steg:
- Besök inloggningssidan på vår webbplats genom att klicka här.
- Klicka på knappen "Logga in" längst upp i högra hörnet. Besöker du sidan med din mobiltelefon så kommer det att finnas en ikon som du klickar på för att logga in.
- Ange din e-postadress och ditt lösenord.
Hur gör jag för att skapa ett nytt konto under ”Mina sidor”?
Du skapar ett nytt konto genom följande steg:
- Besök inloggningssidan på vår webbplats genom att klicka här.
- Klicka på "Skapa användare".
- Ange önskade inloggningsuppgifter. Om du sedan tidigare har köpt biljetter i vårt gamla biljettsystem som du vill få åtkomst till, så är det viktigt att du anger samma e-postadress som du använde vid ditt biljettköp.
- När du fyllt i dina uppgifter, klicka på "Registrera". Ett e-postmeddelande kommer att skickas till din angivna e-postadress.
- Öppna e-postmeddelandet och klicka på "Bekräfta".
Hittar du inget e-postmeddelande? Ta en titt i din skräppost.
Hittar du e-postmeddelandet, men ingen knapp för att bekräfta? Det betyder att den e-postadress du angivit inte är kopplad till systemet sedan tidigare. Då krävs inte att du bekräftar. - Nu kan du logga in på ditt konto med de inloggningsuppgifter som du har valt. När du väl är inloggad kan du klicka på "Redigera användare" för att redigera dina kontouppgifter.
Jag har fler frågor om det nya biljettsystemet. Vem kan jag vända mig till?
Om du har specifika frågor om vårt byte till det nya biljettsystemet TIX, eller hur det berör dig som tidigare kund kan du kontakta oss. Mejla stadsteatern@helsingborg.se eller ring 042-10 68 10.
Biljettkassans öppettider hittar du på vår webbplats genom att klicka här.